DHL Suomi tarjoaa sekä logistiikka palvelut että apua DHL asiakaspalvelussa
Mitkä palveluita DHL Suomi tarjoaa asiakkaille?
DHL Suomi on maailman johtavan posti- ja logistiikka yhtiön, Deutsche Post DHL Group, osa. DHL on läsnä yli 220 maassa ja alueella eri puolilla maailmaa, joten se on kansainvälisin yritys maailmassa. Yli 360 000 työntekijän työvoimasta yritys tarjoaa ratkaisuja lähes rajattomiin logistiikan tarpeisiin. DHL asiakaspalvelu Suomessa toimi sekä netissä ja puhelimitse, että monissa palvelupisteissä, mitä helpottaa asiakkaita ratkaista ongelmia. DHL auttaa toimittaa mitä tahansa, minne tahansa ja millä tahansa. Jokainen asiakas voi valita sopivan palvelun suuresta valikoimasta:
- pikakuljetuspalvelut. DHL expressin kansainväliset paketti- ja asiakirja toimitukset;
- kuljetuspalvelut. Globaalit rahtilähetykset lento-, meri- maantie- ja rautatiekuljetuksina;
- toimitusketjuratkaisut. DHL tarjoaa kattavan valikoiman palveluja, joiden vahvuus perustuu maailmanlaajuiseen verkostoon yhdistettynä paikalliseen erikoisosaamiseen;
- varastointi ja jakelu;
- huolinta, turvallisuus ja vakuutus;
- lämpötilasäädellyt kuljetukset;
- toimialakohtaiset ratkaisut ja monta muuta.
Käytä DHL yhteystiedot ottaakseen yhteyttä asiakaspalveluun
Mikäli asiakas kokeilee mitä tahansa ongelma, hänellä ilmestyy kysymys DHL:istä tai sen palvelusta, on parasta ottaa yhteyttä dhl suomi asiakaspalveluun. DHL tarjoaa monta eri tapa ottaa yhteyttä, sillä jokainen asiakas voisi saada mahdollisimman nopean vastauksen oikealta asiantuntijalta. Tarkista DHL yhteystiedot ja valitse sopivan:
- Valtakunnallinen DHL Express asiakaspalvelu palvelee puhelimitse arkisin klo 8-17 numerossa 030 45 345 (yritysasiakkaat) ja 030 45 346 (yksityisasiakkaat);
- Tuonti- ja vienti huolintaan / tullaukseen liittyvissä asioissa soita numeroon 0205338023 arkisin klo 8.00-17.00;
- Laskutus Kyselyihin vastataan numerossa 020 533 8024 arkisin klo 9.00-16.00;
- DHL Express asiakasjärjestelmien käyttäjätuen tavoitetaan numerosta 0205338022 arkisin klo 9.00- 16.00;
- MyDHL- palvelu on saatavilla milloin tahansa, täytyy vain kirjautua ja voidaan hoitaa asiat helposti verkossa;
- Jos halutaan vaihtaa Suomeen tulevan lähetyksensä toimitustapaa, se voi tehdä osoitteessa delivery.dhl.com/prg;
- Jos asiakas haluaa tietää enemmän DHL palveluista ja tuotteista, ei pidä käyttää dhl puhelinnumero, vaan täyttää ja lähettää lomakkeen sivulla dhl.fi/fi/ota_yhteytta
- Tarvittaessa käydä palvelupisteellä, voidaan tarkista missä on lähes esimerkiksi dhl helsinki tai dhl joensuu palvelupiste tai pakettiautomaatti. Tehdä sitä on helppoa sivulla mydhl.express.dhl/fi/fi/locator
- Jos halutaan tilata DHL lähetys materiaaleja, sitä on helppoa tehdä sivulta oso.dhl.fi
Tarkista DHL Helsinki tai muiden kaupunkien palvelupisteet nopeasti
DHL yrityksellä on paljon palvelupisteitä ja pakettiautomaatteja sekä Suomessa että koko maailmassa. Niiden avulla voidaan helposti lähettää tai saada paketin tai kirjeen, mutta jos ei tiedä, onko lähes piste auki, on parempaa tarkista, joten ei tuhlaa aikaa. Sitä varten DHL verkkosivulla on luotu kartta lomake, josta on helppoa löytää tarvittavat tiedot. Tarvitsee vain kirjoita palvelupisteen osoite, ja voidaan tietää:
- onko se nyt auki
- minkä kokoiset paketit on mahdollista lähettää tästä palvelupisteestä
- koska on viimeinen lähetysaika jne.
Miten on helpointa seurata DHL lähetystä?
Jos tarvitaan selvittää lähetyksen tila, on muutama mahdollisuutta tehdä sitä. Nopein ja helpoin tapa on kyllä seurata lähetystä verkkosivulla järjestelmässä. Tarvitaan vain syötä seurantanumerot ja valita palvelun tyypin. Mutta pitää muistaa, että tämä järjestelmä on suunniteltu vain sille asiakkaille, jotka ovat lähetyksen lähettäjä, vastaanottaja tai toimeksiantaja.
Seurata lähetystä saa verkkosivulla dhl.fi/fi/express/lahetysten.
Jos on lisää kysyttävää lähetyksestä, ilmestyy ongelma tai mikä tahansa vika, on parempaa saada henkilökohtaista apua ja ottaa yhteyttä asiakaspalveluun saatavilla yhteyskanavilla.
Muut tavat seurata lähetystä:
- DHL eTrack- palvelu. Se on helppo ja vaivaton tapa seurata lähetyksen kulkua myös sähköpostilla. DHL eTrackin avulla saa jopa 50 lähetyksen tiedot yhdellä kertaa sähköpostiin;
- DHL ExpresSMS. Tämä palvelu antaa matkapuhelinkäyttäjille mahdollisuuden seurata lähetysten kulkua. Voi vastata nopeasti kyselyihin – missä vain, milloin vain.
Tietää enemmän niistä palveluista voidaan myös DHL asiakaspalvelusta.
Missä tilanteissa DHL asiakaspalvelu voi auttaa sen kuluttajia?
Ennen yhteydenottoa asiakaspalveluun voidaan tarkistaa vastaukset yleisiin kysymyksiin. Nämä vastaukset voivat myös auttaa, kun ongelma on yleistä eikä tarvitse henkilökohtaista apua. Vastaukset esimerkiksi seuraaviin kysymyksiin voidaan saada ilman soittoa asiakaspalveluun:
- Mitkä maksutavat on mahdollista käyttää DHL: ssä?
- Mikä on suurin lähetys, jonka voi lähettää DHL Expressin kautta?
- Miten reklamoi, jos lähetys katoaa tai vioittuu?
- Onko mahdollista tilata paketti suoraan DHL:n palvelupisteeseen?
- Mitä tehdä, jos lähetysten seurannan mukaan lähetys on menossa eri paikkakunnalle kuin oli tarkoitus?
- Mitä yrityksen pitää tehdä, jos halutaan aloittaa viennin eri maihin?
- Jos halutaan tehdä ostoksen ulkomailla, onko mahdollista, että ostettu tuote toimitetaan DHL:n kautta ja paljonko se voi maksaa?
- Miksi lähetys ei näy seurannassa?
- Kuinka kauan paketin toimitus kestää?
- Mihin maihin on mahdollista lähettää paketin DHL:n avulla?
- Voiko seurata lähetyksen kulkua ilman lähetyksen seurantanumeroa?
- Mitä tarvitaan, jotta kirjautua MyDHL- palveluun?
- Miksi lähetystä seuratessa saa pyynnön ottaa yhteyttä DHL:ään?
- Miksi tarvitaan DHL-asiakasnumeron ennen DHL ProView-ohjelmaan rekisteröitymistä?
Jos vastaus kyselyyn ei löydetä, tai tarvitaan enemmän henkilökohtaista neuvonta, parempaa ottaa yhteyttä DHL asiakaspalveluun. DHL Suomi tarjoa apua sekä puhelimitse, että monissa palvelupisteissä.