Finnair asiakaspalvelu

☎ 6000 3301

Finnair chat

Finnair asiakaspalvelu palvelee asiakkaita Finnair chatissa, puhelimessa tai sähköpostitse

Finnair antaa asiakkaille turvallisen ja ainutlaatuisen Pohjoismaisen kokemuksen

Finnair on yksi maailman vanhimmista lentoyhtiöistä. Koska se perustettiin yli 90 vuotta sitten, yhtiö on kasvanut pienestä lentoyhtiöstä kansainvälisen lentoliikennealan vahvaan ja arvostettuun jäseneen.

Finnair on lentomatkustajien ja rahdin erikoistunut verkostoyhtiö Aasian ja Euroopan välillä. Finnairin lentokoneet lentävät 19 kohteessa Aasiassa, seitsemässä Amerikassa ja yli 100 matkakohteessa Euroopassa. Sillä Finnair asiakaspalvelu palvelee asiakkaita koko maailmasta.

Tänään ja tulevaisuudessa Finnairin on kyettävä vastaamaan suomalaisten ja kansainvälisten asiakkaiden kasvaviin ja monipuolisiin tarpeisiin. Tämä on mahdollista vain, jos toiminta on kilpailukykyistä ja kannattavaa pitkällä aikavälillä. Siksi ei ainoastaan lennot kehitetään, mutta asiakaspalvelukin. Finnair chat on luotu ulkomailtakin käytettäväksi.

Suomalaisille halutaan tarjota parhaan mahdollisen lentoyhteyden maailmaan, kun taas aasialaisten ja eurooppalaisten välille matkustaville on mahdollista tarjota sujuvan ja nopeimman yhteyden pohjoisella pallonpuoliskolla Helsingin kautta.

Käytä Finnair yhteystiedot saadakseen neuvonta tai apua ammattimaiselta henkilökunnalta

Finnair on luotu monta eri tapaa ottaa yhteyttä asiakaspalveluun, jotta jokainen asiakas voisi helposti varata lennon, tarkistaa lentotietoja, saada neuvontaa, tilata lisäpalveluja lentoon ja monta muuta. Kun Finnair palvelee asiakkaita koko maailmassa, eri yhteydenoton tapa sopii eriin tilanteisiin. Voidaan asioida sekä netissä että puhelimitse.

  • Finnair chat on avoinna arkisin kello 7-22, lauantaisin klo 8–18 ja sunnuntaisin klo 8–22 (Suomen aikaan). Se auttaa esim. lentolipun ostamisessa ja sopii hyvin ihmisille, joilla ei ole mahdollisuutta soittaa asiakaspalveluun;
  • asiakaspalvelun numero Suomessa on +358 9 818 0800 ja palvelee 24 h ilman taukoja eikä vapaapäiviä. Mutta jos kysymys koskee ryhmämatkoja, suositellaan ottaa yhteyttä matkatoimistoon;
  • asiakaspalvelun ulkomaalaisille, eli Finnair customer service, yhteystiedot voidaan tarkistaa Finnair verkkosivulla finnair.com/int/gb/customer-care. Pitää vain valita maa tai alue, ja asiakkaalle annetaan tärkeämmät yhteystiedot;
  • lomalentojen lisäpalveluista voidaan tietää ja tilata niitä numerossa +358 600 91 011, se on palvelemassa ma–pe klo 8–18, la–su ja juhlapyhät klo 8–12;
  • Finnair Holidays-palveluihin tutustu sivulla holidays.finnair.com/fi-fi tai soita +358 9 818 0810 ma–pe klo 8–19, la–su klo 10–16;
  • Finnair plus asiakaspalvelu on saatavilla osoitteessa Finnairin asiakaspalvelu Suomi SXD/8 01053 FINNAIR tai numerossa +358 9 818 888, joka on saatavilla ma–pe klo 8–19, la klo 9–16;
  • Finnair asiakaspalaute ja korvausvaatimus voidaan tehdä lähettämällä kirjeen osoitteeseen SL/403, 01053 FINNAIR, FINLAND tai faksiin +358 9 818 7707;
  • ennakkotilaukset Finnair-Shopista on mahdollista tehdä numerossa +358 10 800 400 joka palvelee ma–pe klo 8–18, la–su klo 8–12;
  • kaikki tarvittavat tiedot viivästyneistä tai vahingoittuneista matkatavaroista löydetään sivulta finnair.com/fi/fi/information-services/baggage/lost-delayed-damaged-baggage
  • tehdä löytötavaratiedustelun voidaan Suomen Löytötavarapalvelussa puhelimessa +358 600 41 006 24h tai käymällä sen palvelupisteessä Lentäjäntie 1 01530 Vantaa  ma–pe 9–17, la 9–15;
  • Finnairin puhelinvaihde on saatavilla numerossa +358 600 0 81881;
  • lentokoneen vuokraukseen koskevissa asioissa ota yhteyttä sähköpostitse charter@finnair.com
  • tarkista kaikki validit Finnair tarjoukset voidaan sivulta finnair.com/fi/fi/offers
  • jos on sanottava Finnairin palvelusta voidaan tehdä Finnair palaute lomakkeella sivulta company.finnair.com/fi/palaute.

Seura Finnair sosiaalisessa mediassa ja saa apua asiakaspalvelusta samalla

Kun monet Finnarin asiakkaat matkustavat paljon eikä he voivat ottaa yhteyttä asiakaspalveluun puhelimitse aikaeron vuoksi, on mahdollista saada apua myös Facebookissa ja Twiterissä. Se on mahdollista tehdä kirjoittamalla viestin seinälle tai lähettämällä yksityisviestin inboxiin. Seuraamalla Finnair sosiaalisessa mediassa voidaan myös lukea uusimmat uutiset, löytää parhaimmat lentotarjoukset ja monta muuta. Mutta jos apua verkossa ei riittää, käytä Finnair yhteystiedot ja valita sopivin asiakaspalveluun yhteydenoton tapaa.

  1. Facebook facebook.com/Finnair
  2. Instagram instagram.com/feelfinnair/
  3. Twitter twitter.com/finnair
  4. Youtube youtube.com/user/finnair
  5. Finnarin bloogi Blue Wings bluewings.finnair.com/
  6. Tilata Finnairin uutiskirjeen finnair.com/fi/fi/flights/subscribe-to-finnair-newsletter.

Miten voidaan keskustella asiakaspalvelun kanssa Finnair chatissa?

Chat-palvelun tavoitteena on ensisijaisesti auttaa asiakkaita lentolippujen ostamisessa. Chat-ikkuna on verkkosivun oikealla alapuolella ja on näkyvissä, kun asiakaspalvelija on saatavilla ja on valmis auttamaan.

Chat palvelee livenä ja Finnairin palvelija auttaa lentolippujen varauksen aikana ja voi tarjota henkilökohtaista apua lentolipun ostoon liittyvissä kysymyksissä. Chat on myös mahdollista löytää Hallinnointi-varauksista ja useimmista matkatavaraan liittyvistä sivuista.

Pitää ottaa huomioon, että jos Finnairin palvelija tarvitsee asiakkaiden luottokortin tiedot maksun suorittamiseen, turvallisuussyistä asiakkaita pyydetään ottamaan yhteyttä asiakaspalveluun puhelimitse.

Finnair plus asiakaspalvelu auttaa, jos on kysyttävä palvelusta tai halutaan tietää enemmän

Finnair Plus -jäsenenä asiakkaat voivat  ansaita sekä pisteitä että palkintopisteitä. Tason pisteillä voidaan siirtyä yhdestä Finnair Plus-tasosta toiseen. Pisteitä ansaitaan  reittilennoista Finnairin ja muiden oneworld-lentoyhtiöiden kanssa.

Palkintopisteitä voidaan käyttää erilaisiin palkkioihin ja etuihin, kuten:

  • Finnair lentopalkinnot
  • matkustusluokan korotus
  • lisäpalvelut matkalle
  • matkapaketit pisteillä jne.

Jos halutaan liittää Finnair Plus-ohjelmaan tai on kysyttävää tästä palvelusta, voidaan ottaa yhteyttä asiakaspalveluun ja saada vastauksia esimerkiksi niihin kysymyksiin:

  • Miten voidaan liittyä Finnair Plus -jäseneksi?
  • Milloin saavutetaan seuraavan tason?
  • Missä voidaan kerätä Finnair-Plus pisteet?
  • Onko mahdollista antaa pisteet toiselle ihmiselle lahjaksi?
  • Mitä ero on taso- ja palkinto pisteiden välillä?
  • Saako ostaa puuttuvat pisteet, jotta menna korkeampaan tasoon?
  • Mitkä etuja Finnair-Plus jäsenet saavat? jne.

Varauksen hallinnoiminen helpottaa lentoon valmistautumista

Kun asiakas on varannut lipun Varaukseni-palvelussa voidaan helposti tarkistaa kaikki lennon tiedot ilman tarvetta ottamaan yhteyttä asiakaspalveluun. Tehdäkseen sen pitää vain kirjautua sisään sukunimellä ja varaustunnuksella. Mitä voidaan myös tehdä tässä palvelussa?

  1. tarkista lennon tiedot
  2. muuttaa lennon ajankohtaa
  3. varmistaa, että yhteystiedot ovat ajan tasalla
  4. tilata ateria tai herkkuja ennakkoon lennolle
  5. maksaa lisämatkatavarasta
  6. varata istuinpaikan etukäteen
  7. täyttää viranomaisten vaatimat ennakkotiedot
  8. perua varauksen

Tarkista  Finnair tarjoukset ja lennä minne tahansa helposti ja mukavasti

Finnair tarjoaa parhaat lentovaihtoehdot asiakkaille kaikkiin suuntaan, minne Finnairin lentokoneet lentävät. Verkkosivulla voidaan tarkistaa kaikki ajankohtaiset halvat lennot ja lentotarjoukset. Sivulla on mahdollista käyttää suodattimen ja näytetään vain kohdat, mistä ollaan kiinnostunut:

  • lentotarjoukset Aasiaan
  • lentotarjoukset Eurooppaan
  • lennot Pohjois-Amerikkaan

Tarjouksen sivulla on mahdollista ei ainoastaan tutustua tarjouksiin, mutta myös ostaa tai varata sopivan lennon. Tässä verkkosivulla toimi myös Chat-palvelun henkilöstö, joka voi tarvittaessa auttaa lennon ostamisessa tai vastata kysymyksiin tietystä tarjouksesta tai lennosta yleensä.

Mitkä palvelukset on mahdollista saada lentämällä Finnairin kanssa?                        

Finnair tarjoaa laaja valikoima palveluita paitsi lentoja. Lisäpalveluja voidaan saada sekä lennolla, että lentokentällä. Finnairin asiakkaat saavat:

  1. useimpiin Finnairin lippuihin sisältyy vähintään yksi matkalaukku ilman lisämaksua;
  2. monta tapa tehdä lentoselvityksen ennen lentoa, saapuessa kentälle tai jo etukäteen netissä tai matkapuhelimella;
  3. varata istuinpaikat lennolle;
  4. ostaa Finnair-Holiday paketti, joka sisältää lennot, hotelli varaus ja auton varaus tarvittaessa;
  5. tehdä ostoksia koneessa, lentokentällä tai verkossa. Finnairin valikoimassa on suomalaista designia ja kansainvälisiä merkkituotteita;
  6. käyttää Finnair-lounget Helsinki-Vantaa lentokentällä;
  7. tilata ruokaa ja juomaa lennolla;
  8. pitkillä lennoilla tarjotaan  laajan valikoiman elokuvia, tv-sarjoja, musiikkia ja pelejä.

Finnair asiakaspalvelu auttaa missä tahansa tilanteessa ja osaa vastata kaikkiin kysymyksiin

Ennen matkan suunnittelua tai ennen lentoa voi kyllä ilmestyä monta kysymystä. Voi olla vaikea ymmärtää mitä tehdä, erityisesti kun on ensimmäinen lento tai pitkä matka. Asiakaspalveluksen päätavoitteena on auttaa asiakkaita missä tahansa tilanteessa ja tehdä asiakaskokemuksen mukavampi. Asiakaspalvelusta voidaan saada vastauksia esimerkiksi sellaisiin kysymyksiin:

  • Onko mahdollista tehdä paikan varauksen etukateen?
  • Mikä on sallittu matkatavaramäärä?
  • Mitä tehdä, jos matkatavaraa on enemmän?
  • Voiko istua vierekkäin, jos matkustetaan perheen tai ystävien kanssa?
  • Jos lento ei ole suora, vaan pitää vaihtaa lentoa, menevätkö matkatavarat kanssa?
  • Pitääkö tarkastuskortti tulostaa?
  • Mitkä ovat säännöt lemmikin kanssa matkustamisessa?
  • Miltä lähtöportilta lento lähtee?
  • Saako korvauksen, jos lento peruutetaan?
  • Mitä tehdä, jos lento on myöhässä mutta asiakkaan täytyy vielä ehtiä toiseen lentoon?
  • Mitkä ovat pisteet lennosta ja miten ne käytetään?
  • Tuleeko joku lisämaksu, jos lipun ostetaan luottokortilla?
  • Millä kielillä on mahdollista saada palveluja Finnair Helsinki palvelupisteissä?
  • Mitkä maksukortit käyvät lennoilla?
  • Mitä tehdä, jos tavarat eivät saapuneet saapumispaikkaan?
  • Minkäkokoinen on suurin tavara, jonka saa ottaa mukaan?
  • Mihin maihin ei saa matkustaa koiran kanssa?

Niihin kaikkiin ja moniin muihin kysymyksiin saa vastauksia Finnair asiakaspalvelusta. Riippumatta siitä, millä tavalla otetaan yhteyttä, Finnair chatissa, puhelimitse tai verkossa, Finnair takaa korkealaatuista palveluja sekä lennon aikana että lentoa ennen.

3 Comments

  1. Veikko uotinen

    Hei meillä on Kanarian lomalento apollo kautta finnairilla. AY1723 / AY1724 (J9D22O). Emme löydä miten saisimme näistä Finnair Plus pisteet talteen. Vaimoltani on Finnair plus tili. T. Veikko

    Reply
  2. Satu-Maria Heino

    Lentoni Tel Aviv Helsinki peruuntui pvm:llä 28.04.2020; kuinka haen korvauksen peruuntuneesta lennosta, koska tällä hetkellä ei kenelläkään tietoa milloin lennot alkavat, joten vaihtaa ei kannata

    Reply
  3. Elena Karppinen

    Moi! Haluaisin ostaa meno-paluu Helsinki-Antalya Finnair kautta.
    Se on 12.9-26.8
    Entä jos Covid-19 takia lento peruutetaan,niin saanko rahani takaisin?

    Tv.Elena

    Reply

Submit a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Call Now ButtonPuhelutiedot