Ottaakseen yhteyttä Trafi asiakaspalveluun käytä Trafi yhteystiedot ja valitse sopivin

Trafi on liikenneturvallisuuden vartija

Liikenneturvallisuusvirasto, eli Trafi kehittää aktiivisesti liikennejärjestelmän turvallisuutta, edistää ympäristöystävällisiä kuljetusratkaisuja sekä hoitaa sääntely- ja valvontatehtäviä kaikilla liikennemuodoilla. Liikenteen alalla Trafin toiminta kattaa kuljettajat, liikenteenharjoittajat ja ajoneuvot kaikista liikennemuodoista.

Trafi on myös aktiivinen jäsen eri kansainvälisissä kuljetusorganisaatioissa. Trafi tuottaa korkealaatuisia palveluja kansalaisille ja yrityksille. Trafi asiakaspalvelun avulla sekä henkilöasiakkaat että yritysasiakkaat voivat hoitaa kaikki asiat ja saada tukea ja apua.

Trafin palveluita tuotetaan useissa paikoissa ympäri Suomea. Jos tarvitaan löytää palvelupisteen, vain käytä Trafi yhteystiedot ja ne helposti löydetään.

Suomessa paitsi päätoimipaikka, joka on Helsingissä, on monta aluetoimipaikkaa: Trafi Oulu, Trafi Turku, Trafi Tampere, Trafi Joensuu ja vielä enemmän kuin kymmenen.

Mitkä palveluita Trafi tarjoaa sen asiakkaille?

Trafi huolehti liikenneturvallisuutta sekä teillä, että merellä ja ilmailussa. Trafin toiminta alaan kuuluu ilmailu, merenkulku, raideliikenne, tieliikenne ja veneily. Sen asiakkaina ovat sekä yksityiset, että yritykset, ja molemmat asiakasryhmät saavat korkealaatuisia palveluita ja turvan varmuutta.

Trafin tehtäviä ovat muun muassa:

Mitkä Trafi yhteystiedot käyttää tietyissä tilanteissa?

Trafi tarjoaa palveluita koko Suomessa monille ihmisille. Jokainen asiakas voi helposti saada apua tai neuvonta asiakaspalvelussa. Siihen voi ottaa yhteyttä monilla eri tavoilla: puhelimitse, sähköpostitse tai vaikkapa verkkosivulla.

Trafi asiakaspalvelu on valmis auttamaan suosituimmissa sosiaalisessa mediassa

Vaikka sivut sosiaalisessa mediassa eivät yleensä ole yhtiön virallisen asioinnin kanava, enemmän ja enemmän ihmisiä käyttävät niitä saadakseen vastauksia ja apua. Ihmiset

voivat  osallistua keskusteluun kommentoimalla päivityksiä, kirjoittamalla seinälle tai lähettämättä yksityisviestejä. Sivut ovat tarkoitettu Trafin toimintaan ja sen toiminta-alueeseen liittyviin uutisiin, kommentteihin ja kysymyksiin.

Seura Trafin uutisia, tarjouksia ja päivityksiä voidaan suosituimmassa sosiaalisessa mediassa:

  1. Facebook facebook.com/pg/Trafi.Finland/about
  2. Twitter twitter.com/Trafi_Finland
  3. Instagram instagram.com/trafi_finland  
  4. Youtube youtube.com/user/TrafiViestinta.

Mitä pitää tietää soittaessa Trafi puhelinnumeroon?

Soitto asiakaspalveluun on aina ollut suosituin tapa ottaa yhteyttä. Se on helppo ja nopea, siksi monet asiakkaat käyttävät sitä. Puhelinpalvelu auttaa tietyissä tilanteissa, ei sillä voidaan hoitaa kaikki mahdolliset asiat. Ennen soittoa on parasta kiinnittää huomioita seuraaviin yksityiskohtiin, jotta puhelu oli mukava ja ongelmaton.

Trafi chat vastaa kysymyksiin tai ohjaa oikeaan asiointikanavaan

Trafi chat-palvelu on todella helppo tapa saada ohjeistusta oikeaan palveluun tai asiointikanavaan. Chat on avoinna maanantaista perjantaihin 10-20 ja on näkyvissä verkkosivuston oikealla alapuolella niillä sivuilla, joilla asiakaspalvelu voi ohjata asiakkaita. Jos chat ei näky, se tarkoittaa, että palveluaika on loppunut ja se on suljettu.

Kun avataan chattia, siellä näkyy aiheet, joista asiakas valitsee tarvittavan ja chatti ohjaa ammattimaiselle, joka helposti ja nopeasti auttaa. On muutama tärkeää asiaa, jota pitää muista ennen chat käyttöä:

  1. kaikki keskustelut tallennetaan ja niiden säilytysaika on 2 vuotta;
  2. asiakkaat voivat asioida suomeksi, ruotsiksi ja englanniksi;
  3. chattia voidaan käyttää tabletilla, tietokoneella ja mobiililaitteilla;
  4. chat ei toimi sivuilla, jotka vaativat asiakkaiden tunnistautumista;
  5. voidaan lähettää asiakirjan liitteitä ja Trafin asiantuntijat kommentoivat niitä;
  6. tarvittaessa tai halutessa chat keskusteluja on mahdollista lähettää asiakkaan sähköpostiin;
  7. chatissa on mahdotonta saada päätöstä asiassa, vain apua ja neuvontaa asioiden hoitamiseen.

Lähetä sähköpostiviesti, jos ei tarvita välittömästä vastausta

Sähköposti asiakaspalvelu sopii hyvin silloin, kun ei ole tarvetta saada vastausta heti. Sähköposti usein käytetään yhteyskanavana myös silloin, kun halutaan saada jotkut asiakirjat tarkistettuina tai kommentoituina. Myös sähköpostitse on helpompaa asioida kun ollaan ulkomailla ja on vaikea soittaa asiakaspalveluun Suomessa aikaeron vuoksi.

Kuin muut puhelut ja keskustelu, kaikki sähköpostikeskustelut tallennetaan ja säilytetään. Yleensä vastaus viestiin tulee 1-3 arkipäivän kuluessa. Siis siinä tapauksissa, kun tarvitaan vähän nopeamman vastauksen tai neuvon, parasta soittaa asiakaspalveluun tai ottaa yhteyttä chatin kautta.

Trafi asiointi auttaa hoitamaan asiat verkossa ilman odotusta

Trafi asiointi on kutsuttu nopeimmaksi ja helpoimmaksi tavaksi hoitaa asiakkaiden asiat tai saada lisätietoja. Yleensä pyydetään asiakkaita ensisijaisesti asioida Trafi sähköisissä palveluissa.

Trafi asiointipalvelut ovat saatavilla osoitteessa asiointi.trafi.fi. Tämä sivusto ohjaa asiakkaita eteenpäin käyttämään palveluita. Asioinnissa on mahdollista hoitaa todella monta erilaista asiaa ilman yhteydenottoa asiakaspalveluun, ilman odotusta ja kustannuksia. Jotkut palvelut toimivat ilman tunnistautumista, mutta yleensä asiakkaiden pitää tunnistautua Valtionhallinnon yhteisellä Suomi.fi-tunnistuksella.

Tämän palvelun avulla voidaan esimerkiksi:

Mihin kysymyksiin asiakaspalvelu voi vastata?

Trafi asiakaspalvelussa on mahdollista saada vastauksia kaikkiin liikenteen liittyviin kysymyksiin. Ei ainoastaan asiakaspalvelun avulla voidaan saada vastaukset, mutta myös verkostossa luodulla sivulla trafi.fi/tietopalvelut/usein_kysyttya.

Tässä sivussa on kootut suosituimmat kysymykset, jotka asiakkaat voivat tarkistaa ja löytää tarvittavat tiedot. Esimerkiksi voidaan helposti tietää enemmän:

  1. Missä voidaan rekisteröidä veneen ja paljonko se maksaa?
  2. Milloin ajoneuvoon pitää vaihtaa kesä-/talvirenkaat?
  3. Mitä tehdä, jos sai virheellisen ajokortin?
  4. Saako suomalaisella ajokortilla ajaa toisessa maassa?
  5. Onko junalla turvallista matkustaa ukonilmalla?
  6. Pitääkö myös vuokraveneet veneet rekisteröidä?
  7. Miten tehdään luovutusilmoituksen?
  8. Tarvitaanko maatilaa ajoissa ammattipätevyyden?
  9. Mistä tiedetään, onnistuiko sähköisessä palvelussa tehty rekisteröinti?
  10. Mistä autoista ajoneuvoveroa maksetaan? jne.

Tässä sivussa on vastaukset yleisiin kysymyksiin. Mutta jos tarvitaan apua tietyssä yksityisessä tilanteessa, on parempaa ottaa yhteyttä Trafi asiakaspalveluun ja pyytää apua ammattilaiselta, joka helposti auttaa asiakkaan tiedon ja tilanteen perusteella.

Tietääkseen enemmän turvallisesta liikenteestä, saadakseen neuvonta tai lisätietoja, tai missä tahansa asiassa käytä Trafi yhteystiedot ja ajaa turvallisesti.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Puhelutiedot