Fortum muuttopuhelin on oikea keino ottaa yhteyttä Fortum asiakaspalveluun, jos ollaan muuttamassa
Fortum toiminta Suomessa ja maailmalla
Fortum on johtava puhtaan energian yritys, joka kehittää ja tarjoaa ratkaisuja asiakkailleen sähkön, lämmityksen ja jäähdytyksen alalla sekä ratkaisuja resurssien tehokkuuden parantamiseen. Se tarjoaa myös palveluja sähköntuotantoteollisuudelle ja ratkaisuja kuluttajille, jotta he voisivat olla älykkäämpiä energiavaihtoehtojaan.
Fortumilla on keskeisiä toimintoja 10 maassa, joissa on lähes 9 000 energia-alan ammattilaista. Maailmanlaajuisesti sillä on 2,5 miljoonaa eri tuotemerkkejä ja yli 150 voimalaitosta. Fortum asiakaspalvelu päivittäin palvelee enemmän kuin 2,5 miljoona asiakasta koko maailmalla.
Suomessa Fortum tarjoaa ratkaisuja enemmän kuin 600 000 asiakkaille. Sen palvelut, kuten Fortum muuttopuhelin-palvelu tekevät ihmisten elämää helpommaksi.
Mitkä ratkaisuja Fortum tarjoa, jotta tehdä maailman puhtaampi?
Suomen johtavana energiayhtiöksi keskittyy sähköntuotantoon, kaukolämmitykseen ja -jäähdytykseen, sähkönmyyntiin ja älykkäisiin ratkaisuihin tulevaisuudessa. Yritys tarjoaa myös tehokasta resurssienhallintaa raaka-aineiden kierrätystä. Energiayritykset ja energiaintensiiviset teollisuudet hyödyntävät energiantuotantoon liittyviä asiantuntijapalveluita.
Fortum tarjoaa asiakkaille seuraavat palvelut ja ratkaisut:
- sähkön, lämmön ja höyryn myynti
- sähkön kuluttajamyynti
- kaukolämmön ja kaukokylmän palvelut
- energiatehokkuuspalveluita
- sähköautojen latauspalvelut
- bio-öljyä korvaamaan fossiilisia polttoaineita
- ympäristöpalvelut
- materiaalien kierrätyspalvelut
- sähkön Trading-palvelut
- ydinvoinmaan liittyvät palvelut
Fortumin visio on puhdas maailma. Tavoitteena on sitouttaa asiakkaita ja yhteiskunta ajamaan puhtaampaan maailmaan. Sen tehtävä on nopeuttaa tätä muutosta uudistamalla energiajärjestelmää, parantamalla resurssitehokkuutta ja tarjoamalla älykkäitä ratkaisuja. Sillä tavalla yritys tuottaa lisäarvoa omistajille Fortum osaketta .
Millaiset Fortum yhteystiedot käyttää, jotta saada apua?
Sähkö ja lämmitys ovat todella tärkeät asiat nykyisessä elämässä. Jotta koti pysyy mukavana paikkana asumaan, täytyy pitää huolta siitä. Jos ilmestyy joka ongelma tai kysyttävää, on parempaa ottaa yhteyttä asiakaspalveluun ja hoitaa asiat huolellisesti.
Kotiasiakkaat voivat ottaa yhteyttä seuraavalla tavalla:
- Sähkön ja kaukolämmön asiakaspalvelu on valmis auttamaan ma-pe klo 9-17 numerolla 020019000. Jos ollaan ulkomailla, käytä numero +358104566080.
- Tekemään uuden sähkösopimuksen pitää soittaa numerolla 020080000, se on saatavilla 24/7. Ulkomailta soita +358104566100.
- Energiatiimi, joka auttaa Fortum fiksu-tuotteista, on avoinna arkisin klo 9-17 numerolla 020099330. Ulkomailta soita +358104566260.
- Kaukolämmön jakeluhäiriölle soita 0800190090 joka päivä 24 tuntia.
- Charge&Drive asiakaspalvelu on avoinna joka päivä 24h numerolla 0800199055.
- On mahdollista lähettää kirjeen postiosoitteeseen Fortum asiakaspalvelu oy PL 100 00048 Fortum.
- Oma Fortum -sovelluksessa on helppoa tarkista sähkökustannukset ja hoitaa muut asiat. Se on saatavilla silloin, kun sopii vain.
- Voidaan myös jättää yhteydenpyynnön tai antaa palautetta. Se voidaan tehdä sivulla fortum.fi/b2c-yhteydenottolomake.
Yrityksille ja yhteisölle on seuraavat Fortum yhteystiedot:
- Sähkösopimusasioiden asiakaspalvelu on avoinna ma-pe klo 9-17 numerolla 020019100. Se auttaa yhdistyksen, yritysten ja taloyhtiöiden edustajia kaikissa kysymyksissä, jotka liittyvät sähkösopimuksiin ja hintoihin.
- Kierrätys ja jääteeratkaisut ovat asiakaspalvelun ala numerolla 0107551625 ma-to 7-17 ja pe 8:30-16.
- Kaukolämmön, maakaasun ja kaukokylmän myyntiin liittyvissä kysymyksissä soita 020019000 ma-pe 9-17. Ulkomailta soita numerolla +3584566080.
- Fortum vikailmoitukset 24h numerolla 0800190090.
Missä tilanteissa on parasta ottaa yhteyttä palveluun?
On monta erilaista tapaa ottaa yhteyttä asiakaspalveluun. Mutta jotta tehdä asioiminen palvelun kanssa vielä helpommaksi, jokainen asiakaspalvelun jakso vastaa omaan alaan. Siis vastaukset eriin kysymyksiin saadaan eriltä asiakaspalvelun tiimiltä. Pitää vain ajatella kysymystä ja valita sitten sopivin tapa ottaa yhteyttä.
- Yleinen asiakaspalvelu auttaa, jos kysymys koskee sopimusta, Fortum irtisanomista, laskutusta jne, tai jos tarvitaan asiakasneuvontaa missä tahansa kysymyksessä. Jos et ole varmaa, minne soittaa ongelmasta tai kysymyksestä, asiakaspalvelu voi suunnata oikealle tiimille.
- Energiatiimin työntekijät ovat ammattimaiset kysymyksissä, jotka koskevat aurinkopaneelipaketteja, Fortum Fiksu-tuotteita tai Fortum Kotinäyttöä. He auttavat sekä teknisiin kysymyksiin että ostamiseen liittyvissä asioissa. Myös jos on kysyttävää sähköautojen kotilatauksesta tai aurinkolatauksesta, ota yhteyttä siihen tiimiin.
- Charge&Drive asiakaspalvelu palvelee ihmisiä, joilla on kysymyksiä sähköauton lataamisesta.
- Jos on kysyttävää energiaa säästämisestä tai käytössä on Fortum Fiksu, erikoissivu on luotu, mistä voi löytää vastaukset ja hyödylliset vinkit ja ohjeet fortum.fi/kotiasiakkaille/asiakaspalvelu/usein-kysytyt-kysymykset
Sosiaaliset mediat antavat mahdollisuutta seurata Fortum uutisia
Nykyään sosiaaliset mediat ovat paikka, missä ihmiset eivät vain keskustele, mutta myös hyvä alusta kertomaan yhtiön toiminnasta, levittämään mainosta tai seuraamaan uutisia ja monta muuta. Esimerkiksi Fortum Facebook -sivulla on mahdollista seurata viankorjausta tai pyytää apua asiakaspalvelusta.
Seuraa Fortum sosiaalisessa media ja saa enemmän tietoja yrityksestä:
- Facebook facebook.com/FortumSuomi
- Twitter twitter.com/fortum_oyj
- Youtube youtube.com/user/fortum.
Fortum muuttopuhelin-palvelu tekee muutto uuteen kotiin helpommaksi
Kun ihminen muuttaa uuteen kotiin, on todella paljon pitää muistella ja onkin helppoa unohtaa jotain tärkeä. Jotta muutto oli vähän helpompaa, Fortum hoitaa kaikki sähköasiat asiakkaan puolesta. Pitää vain soittaa muuttopuhelin-palveluun, joka palvelee joka päivä ilman taukoja. Sen avulla voidaan helposti tehdä sähkösopimuksen sekä ensimmäisen kerran että uuden sopimuksen muuttamisen tapauksessa.
Asiakkaat voivat vaikuttaa laskutusvälin valintaan ja voivat myös valita, miten sähkö on tuotettu. On mahdollista valita mitään tahansa uusiutuvaa energiaa kotiin: vesi-, tuuli- tai aurinkoenergia. Muuttopuhelin-palvelun työntekijät auttavat valitsemaan parhaan sähkösopimuksen ja kertovat erilaisista sopimuksista, kuten Fortum tarkka, Fortum takuu ja monista muista.
Oma Fortum auttaa seurata sähkönkulutusta helposti
Oma Fortum-sovellus on luotu, jotta asiakkaat voisivat hoitaa asiat silloin, kun heille sopii ja missä tahansa paikassa. Sen avulla voidaan seurata sähkökustannusta kuukauden alusta sekä kilowattituneina että euroina. Myös siinä voidaan helposti päättää vanhan sopimuksen ja allekirjoittaa uuden.
Sovelluksen etuja ovat muun muassa:
- helppokäyttöinen sovellus, jonka voidaan ladata puhelimeen tai tablettiin
- yksi tunnus kaikkiin verkkopalveluihin, verkkokauppaankin
- helppo ja nopea tapa seurata sähkökulutusta tai tilata hälytyksen, jos sähköä kuluu enemmän, kuin odotettiin.
Mistä tarkistaa tilannetta, jos halutaan tehdä Fortum vikailmoitus?
Fortum palvelee paljon asiakkaita, ja joka päivä heidän määrä kasvaa. Jotta liittää uudet asiakkaat verkkoon tai korjata via, joskus keskeytykset voivat tapahtua. Ne tavallisesti ovat lyhytaikaiset. Jos joku vika ilmestyi, voidaan tarkista onko se todella ongelma tai lyhytaikainen keskeytys. Sille on luotu keskeytyksen lämpökartta, jota voidaan tarkista sivulla lampokartta.fortum.com.
Onkin pieni vinkit, jotka pitää muistaa kaukolämpökeskeytyksen aikana:
- lyhytaikainen keskeytys ei laske sisälämpötila kovasti
- pyykin- ja astianpesukoneet voidaan käyttää, kuten normaalisti
- on parempaa välttää turhaa tuulettamista ja liesituulettimien käyttöä
- keskeytyksen jälkeen pitää tarkistaa, toimivatko kaikki laitteet kuin pitääkin.
Yleensä Fortum tiedottaa äkillisistä keskeytyksestä, mutta jos sitä ei ollut mitään ilmoitusta, on parempaa ottaa yhteyttä vikapalveluun.
Fortum asiakaspalvelu vastaa kaikkiin alaan liittyviin kysymyksiin
Energiasäästö ja sen ratkaisut ovat todella tärkeät nykyisessä maailmassa. Fortumin tavoite on levittää tietoja siitä mahdollisimman monille ihmisille ja antaa kaikille mahdollisuutta tehdä maan puhtaampi. Siksi Fortumilla on vastaukset kaikkiin alaan liittyviin kysymyksiin, edes siihen, joita tavallinen asiakas ei ole koskaan miettinyt.
- Onko totta, että veden säästäminen on helppoa rahan säästämistä?
- Miten voidaan säästää energiaa keittiössä?
- Mitkä lamput ovat energianpihimpiä?
- Mitä tehdä, jos unohtui tehdä sähkösopimus?
- Millaiset sopimukset Fortum tarjoa ja onko mahdollista vertailla niitä?
- Mitä sähkö maksaa nyt?
- Kirjautuminen Oma Fortumiin ei toimi, miksi?
- Onko mahdollista maksaa kaikista palveluista samalla laskulla?
- Mitä tarvitaan uuden sopimuksen allekirjoittamiseen?
Fortum asiakaspalvelu on aina valmis vastaamaan kysymyksiin ja antamaan lisätietoja sen toiminnasta. Jos halutaan tietää enemmän tai liittää Fortum perheeseen, käytä Fortum yhteystiedot ja ota siihen yhteyttä.
Hei sain sopimusvahvistuksen, joka alkaa 7.10 mutta siinä ei ole hinnat ne, jotka on sovittu.
Tein 8.8 Fortum Kesto sopimuksen netissä:
– Hintaan 15.45 € c/kWh