VR chat on yksi monista saatavista tavoista ottaa yhteyttä VR asiakaspalveluun
Lyhyesti VR konsernista
VR-konserni on monipuolinen, ympäristöystävällinen ja vastuullinen matkustaja-, logistiikka- ja infrastruktuuri palveluyritys.VR-konserni on kokonaan Suomen valtion omistuksessa. Ryhmä toimii pääasiassa Suomessa, mutta sillä on myös toimintaa ulkomailla, erityisesti Venäjällä ja Ruotsissa. Konserni työllistää noin 7 500 ammattilaista, suuri osa joista auttaa asiakkaita VR asiakaspalvelussa.VR-konsernin perustoiminta on tarjota asiakkaille ympäristöystävällisiä matkustaja- ja logistiikkapalveluja. Matkustajat saavat korkealaatuiset palvelut sekä matkojen aikana, että asiakaspalvelussa. VR chat yksi nopeinta tapaa saada apua tarvittaessa ja sen käyttö takaa ratkaisun saaminen.
Mitä voidaan tehdä VR:n avulla?
VR tarjoaa kaikkea mukavaan junamatkustamiseen. Käymällä sen verkkosivulla matkustajat saavat tarvittavat tiedot retkistä ja voivat helposti suunnitella matkan. VR auttaa, jos asiakas tarvitsee:
- katsoa junien aikataulut
- valita parhaiten reitin, esimerkiksi vr joensuu helsinki
- ostaa junaliput
- tarkista lippujen hintaa
- tutustua liikenne tilanteeseen
- hakea aseman tiedot, esimerkiksi tietoja junista, jotka kulkevat vr joensuu rautatieasemalla
- tietää enemmän palvelusta junissa jne.
Mitä on nopein tapa ottaa yhteyttä VR asiakaspalveluun?
Mikäli asiakas tarvitsee apua, asiakaspalvelu on aina valmis auttamaan. On monta eri tapaa ottaa yhteyttä on luotu, sillä jokainen asiakas voisi helposti saada tarvittavat tiedot tai neuvonta sopivalla tavalla. Käytä seuraavat VR yhteystiedot , jos mikä tahansa kysymys tai ongelma ilmestyi:
- VR Phone asiakaspalvelu toimii numerossa 060041900, sillä saa apua kotimaan ja Venäjän liikenteen liittyvissä tilanteissa ja on avoinna ma–su klo 5–22;
- VR Asiakastuki palvelee numerossa 0800 166 888 ma–su klo 5–22. Soitettaessa ulkomailta käytä numero +358 923 192 902;
- Sarjalippujen matkan varaus voidaan tehdä numerossa 0800133300 ma–su klo 5–22;
- Yritys- ja ryhmämyynti palvelee puhelimitse numerossa 060019955 arkisin klo 8.00–17.00;
- jos tarvitaan ottaa yhteyttä VR-Yhtymä Oy:yn, soita vaihteeseen 030710 arkisin klo 8-16, fax 030721700 tai lähetä kirje osoitteeseen Radiokatu 3, 00240 Helsinki;
- Tarkastusmaksut palvelee numerossa 0947664111 klo 9.00–13.00, toimisto on avoinna ma–pe klo 8.30–16.00. Jos tarvitaan käydä siellä, käytä osoite HSL Junaliikenteen tarkastusmaksutoimisto, Elielinaukio 3 Päärautatieasema, III kerros (käynti kauppakujalta), 00100 Helsinki;
- jos on kysyttävä löytötavaroista, soita numeroon 060041006 tai käy verkkosivulla loytotavara.net. Sen toimisto löydetään osoitteessa Suomen Löytötavarapalvelu, Mäkelänkatu 56, 00510 Helsinki;
- VR mobiili sovellus on saatavilla aina, kun asiakas tarvitse ja sen voidaan ladata Apple-storesta ja Google Playsta;
- peruuta ostetun lipun voidaan sivulta vr.fi/cs/vr/fi/peruuta;
- jos matka on viivästynyt yli 60 minuuttia, asiakas saa hakea hyvitystä myöhästymisestä, sille pitää vain täydentää lomakkeen sivulla vr.fi/cs/vr/fi/hyvityslomake;
- siinä tapauksessa, jos ostotapahtuma epäonnistui, mutta rahat on maksettu, asiakas saa hakea hyvitystä osto häiriöstä täyttämällä lomakkeen sivulla vr.fi/cs/vr/fi/ostohairiolomake;
- VR chatissa voidaan saada tietoja junamatkustamisessa ja se palvelee VR:in verkkosivulla;
- Asiakaspalvelu auttaa junaliikenteeseen liittyvissä kysymyksissä myös Facebookissa ja Twitterissä arkisin klo 7–21, lauantaisin klo 8–20 ja sunnuntaisin klo 9–20.
VR sosiaalisessa mediassa
Jotta olla aina ajan tasalla, VR:llä on profiilit suosituimmassa sosiaalisessa media. Paitsi asiakaspalvelua, johon kaikki seuraajat voivat olla yhteydessä, siellä on mielenkiintoista seurata uutisia, tarkistaa junaliikenne ja monta muuta. Seurata ja lukea VR on mahdollista:
- Facebook facebook.com/VRmatkalla
- Instagram instagram.com/vrmatkalla/
- Twitter twitter.com/VRmatkalla
- Youtube https://www.youtube.com/user/
- Junablogi junablogi.fi/fi/
VR chat auttaa, jos pitää saada apua mahdollisimman nopeasti
Chat palvelu on luotu, jotta asiakkailla olisi mahdollisuus saada apua tai neuvonta mahdollisimman nopeasti. Chat on saatavilla VR:n verkkosivulla ja se pystyy vastaamaan yleisiin kysymyksiin. Yksityisiin kysymyksiin, kuten muutokset lippujen varauksessa tai lippujen peruutus, chat ei voi vastata. Jos chatin avulla ei ole mahdollisuutta saada apua, se suunnata oikeaan asiakaspalvelun osastoon. Pitää muistaa, että ei saa kirjoittaa chattiin yksityiset tiedot, kuten luottokortin tiedot tai lippujen tietoja.
VR mobiili sovellus auttaa myös ilman nettiyhteyttä
VR mobiilisovelluksessa on mahdollista hoitaa monta asiaa milloin ja missä tahansa. Yksi tärkeimmistä ja hyödyllisistä sovelluksen puolesta on se, että lippu kansiossa näkyvä vr mobiililippu saa avattua aina myös ilman verkkoyhteyttä. Tämän sovelluksen avulla on helppoa:
- katsoa aikatauluja
- seurata junien kulkua
- ostaa junalippuja
- varata paikan sarjalipulle
- hyötyä luterilaisuudesta
- vertailla junalippujen edullisempia hintoja eri päivinä ja monta muuta.
Mitkä ongelmat voidaan ratkaista soittamalla VR phone (puhelin numeroihin) tai muilla yhteys kanavilla?
Mikäli matkustaja tarvitsee apua tai neuvonta, hän voi helposti ottaa yhteyttä asiakaspalveluun ja saada vastauksia esimerkiksi sellaisiin kysymyksiin:
- Mistä voi tarkistaa halvimman hinnan?
- Voiko lapsi matkustaa aikuisen lipulla?
- Onko mahdollista perua lipun?
- Mitkä ovat maksuvaihtoehdot?
- Mitä tehdä, jos lipun ostaminen ei onnistunut, mutta rahat menivät tilistä?
- Mitä on Veturi ja miten se käytetään?
- Pitääkö ostaa lipun alle 6-vuotiaalle lapsille?
- Mitä tarvitaan, jos halutaan matkustaa Venäjälle?
Niihin ja moniin muihin kysymyksiin asiakkaat saavat vastausta, jos ovat yhteydessä VR asiakaspalveluun. Riippumatta siitä, millä tavalla kerrotaan ongelmasta, VR chatissa tai puhelimitse, apua aina saadaan ammattimaisesti ja nopeasti.
Olen lähdössä huomenna yöjunalla Hki-Kolari ja palaamassa viikon päästä. Onko tietoa koronavirusuhan vaikutuksesta junien kulkuun, makuuvaunujen, wc:den ja ravintolavaunun siivoukseen?
Mistä saa tietoa yöjunien kulusta ja hinnoista maaliskuulla kouvola ylitornio makuuvaunussa tarjoushinnat päivämäärä vapaa
Minun piti lähteä huomenna Ylivieskasta Helsinkiin klo 7.35. Paluu 2.10. Nyt lasten perheillä on kotonaan ja itse 70 v. Ei n us ja alla lähteä. Lipuilla ei ole Ed peruut uuden sturvaa. Saanko mitä Ed nekään lipuista rahaa takaisin .