Posti asiakaspalvelu

☎ 6000 3301

Posti asiakaspalvelu

Posti chat on yksi nopeimmista tavoista olla yhteydessä Posti asiakaspalveluun

Posti on suomalaisten avustaja

Posti on Suomen johtava posti- ja logistiikkayritys. Se hallitsemme asiakkaiden jokapäiväistä elämää tarjoamalla laajan valikoiman posti-, logistiikka-, rahti- ja verkkopalveluja. Yrityksellä on Suomessa laaja kattavuus ja Posti vierailee noin kolme miljoonaa kotitaloutta ja yritystä joka arkipäivä. Posti on läsnä jokaisessa kunnassa Suomessa ja palvelupisteen määrä on yli 1 500.

Yhtiöllä on liiketoimintaa 11 maassa: Suomi, Norja, Viro, Yhdysvallat, Latvia, Ruotsi, Liettua, Puola, Saksa, Sveitsi ja Venäjä. Sillä Posti asiakaspalvelu palvele asiakkaita ei vain Suomesta, mutta muista maista kuin. Posti chat on tullut suosituimmaksi tavaksi ottaa yhteyttä asiakaspalveluun.

Mitkä palveluita Postin asiakkaat saavat?

Postin liiketoiminta koostuu jakelu palveluista, verkkokaupan palveluista, kattavista toimitusketju ratkaisuista, kuten varastointi- ja sisälogistiikka palveluista sekä monipuolisista kuljetuspalveluista yrityksille ja yhteisöille, kuten elintarvike logistiikkaa ja rahtipalveluja. Lisäksi Posti tarjoaa monenlaisia digitaalisia palveluja, globaaleja ohjelmistoratkaisuja sekä koti- ja hoitopalveluja.

Postin toimintamme on jaettu neljään eri liiketoiminta ryhmään:

  • Postipalvelut. Siihen kuuluu lehtien, pakettien, suoramarkkinoinnin ja kirjeiden jakelu sekä postitoimistot ja niiden toiminta. Postilla on enemmän kuin 1400 palvelupistettä koko maassa.
  • Paketti- ja logistiikkapalvelut vastaavat verkkokaupan- ja paketti palveluista,  toimitusketjuista, kuljetuspalveluista sekä varastoinnista että lisäpalveluista Suomessa ja Baltian maissa.
  • Itella Venäjä  tarjoaa asiakkaille  logistiikkapalveluita, muun muassa rahti-, markkinointi- ja varastointipalveluja. Yhtiö myös tarjoaa paketti- ja verkkokaupan palvelut.
  • OpusCapita tarjoa palveluita, jotka auttavat yrityksiä automatisoimaan ja digitalisoidaan taloushallinnon prosessit. Siihen kuuluu muun muassa ratkaisut maksamisesta, hankinnasta ja kassa hallinnasta.

 

Posti yhteystiedot auttavat henkilöasiakkaille saada apua mahdollisimman mukavalla tavalla

Mikäli asiakkaat tarvitsevat apua, asiakaspalvelu on aina valmis auttamaan. Vastaukset moniin kysymyksiin on mahdollista saada verkkosivulta, mutta jos tarvitaan esimerkiksi seurata lähetyksen tai muuttaa osoitteen, pitää ottaa yhteyttä palveluun.

Muutamat tavat ottaa yhteyttä on luotu, jotta jokainen asiakas voisi valita paremman ja mukavin tavan.

  • henkilö asiakaspalvelu palvelee numerossa 060094320 arkisin klo 8-16, mutta jos kysymys koskee lähetyksen seurantaa tai kotiinkuljetus tilaukset kuluttajia, saa soittaa ma-la klo 8-18;
  • reklamaatiot, sopimusasiointi ja laskutus voidaan hoitaa arkisin 8-16 Posti puhelinnumerolla 010085160;
  • Posti asiakaspalvelu chat vastaa kysymyksiin arkisin 8-18, mutta laskutukseen liittyvät kysymykseen saa kysyä 8-17 ja seurata lähetyksen chatissa on myös mahdollista sekä arkisin että lauantaina 8-18. Chat on helppoa löytää Posti verkkosivulla;
  • tilauksen peruutuksen voidaan tehdä sivulla posti.fi/henkiloasiakkaat/lomakkeet, mutta sitä pitää tehdä viimeistään 14 päivän kuluttua sopimuksen syntymisestä;
  • jos on kysyttävää Posti Kotipalvelusta, ota yhteyttä palvelukeskukseen voidaan numerolla 01005900 arkisin 8-16 tai sähköpostitse kotipalvelut@posti.com;
  • jos halutaan hoitaa asiat suomen Posti työntekijän kanssa, on parasta käydä palvelupisteessä, joita on enemmän kuin 1400 koko Suomessa. Niiden sijainti ja aukioloajat voidaan helposti löytää kartasta verkkosivulta posti.fi/henkiloasiakkaat/apu-ja-tuki;
  • jos on helpompaa hoitaa asiat netissä, voidaan käyttää Posti mobiilisovellukset, kuten OmaPosti, Netposti tai Postikortti.

Postin asiakaspalvelu tarjoa neuvonta yrityksille muutamalla yhteys kanavalla

Posti palvelee monta yrityksiä ja niiden tarpeet ovat vähän erilaisia kuin henkilöasiakkaiden, Posti yritysasiakaspalvelu tarjoa apua ja ammattimaista neuvonta yritysasiakkaille. Jos ollaan yrityksen edustaja ja pitää ottaa yhteyttä asiakaspalveluun yrityksen nimellä, käytä Posti yhteystiedot yrityksille:

  • lehti-, kirje-, markkinointi palveluihin ja paketteihin liittyvissä kysymyksissä pitää soittaa numeroon 020077000 arkisin kello 8-16;
  • Postinumerossa 010802820 saa apua kotimaan rahdista ja on saatavilla arkisin klo 8-16;
  • kuljetustilaukset voidaan tehdä numerossa 020092000 arkisin klo 8-18 (paketit ja express-rahti palveluja) tai numerossa 010802825 arkisin 8-18 (kotimaan rahti);
  • laskutuksen asiakaspalvelu toimii arkisin 8-16 numerossa 020077000. Lisää tietoja laskutuksesta ja vastauksia voidaan löytää sivulta https://www.posti.fi/yritysasiakkaat/apu-ja-tuki/asiakaspalvelu/laskutus.html

Seura Postia sosiaalisessa mediassa

Monet ihmiset tykkäävät seurata yrityksiä sosiaalisessa verkossa, kun se on niin helppoa ja on mahdollista aina olla yhteydessä. Postilla on omat sivut siinä mediassa, joissa on mukava lukea uutisia, tutustu uusiin palveluihin ja tuotteisiin tai vaikkapa saada apua. Seura Posti:

Posti chat on helpoin ja nopein tapa saada vastauksia

Chat on todella helppo ja moderni tapa saada vastauksia tai apua. Tämän  Postin asiakaspalvelun keinon avulla voidaan sekä kysyä mitä häiritsee, että tietää lisää palvelusta tai tuotteesta, hoitaa asiat tai saada neuvontaa.

Henkilöasiakkaat voivat avata chat kirjoittamalla nimeä ja sähköpostia, sitten se avautuu ja saa keskustella. Chatissa voidaan saada apua esimerkiksi seuraavissa tilanteissa:

  • kirjepalvelut
  • pakettiautomaatti
  • pakettipalvelut
  • postinohjaus palvelut
  • laskutus asian
  • lähetysten tiedustelu jne.

Yritysasiakkaat avattaessa chattia voivat valita mielenkiintoisen kysymyksen tai kirjoittaa oman. Esimerkiksi sellaisiin kysymyksiin saadaan vastausta:

  • kuinka saadaan yhteyttä laskuneuvontaan?
  • miten voi muuttaa laskutusosoitteen?
  • mitä on Posti SmartShip?
  • ei voi kirjautua sovellukseen, missä voi olla ongelma?
  • mitä tehdä, jos lasku on virheellinen? jne.

Onko Posti puhelinnumero ainoa tapaa hoitaa asiat, tai on mahdollista asioida verkossa?

Posti on aina muutamassa ja yrittää liikkua ajan mukaan. Kun maailma muuttuu digitaaliseksi ja enemmän ja enemmän ihmisiä valitsevat asiointi verkossa, Posti tarjoa muutama palvelua verkossa, jotka helpottavat elämää ja tekevät se mukavammaksi.

  • Smartpost.fi on palvelu, jonka avulla asiakkaat voivat helposti tilata lempiruokaa, verkkokauppaostokset lähimpään automaattiin. Enemmän Smartpostista voi lukea smartpost.fi
  • posti.fi tarjoa palveluita, jotka helpottavat pakettien tai kirjeiden lähettämistä sekä kotimaahan että ulkomaille. Verkossa on helppoa tallentaa tietoja lähettämästä paketista ja maksaa palvelusta, ei siis pitää jonottaa ja odottaa, kun se tehdään palvelupisteellä;
  • postikortti verkossa-palvelun avulla voidaan lähettää korttia sukulaisille tai tutuille. Saa käyttää oma kuva tai valita kuvan laajasta valikoimasta. On helppoa myös lähettää sellaista postikorttia mobiilisovelluksen kautta;
  • Netposti on palvelu, johon saadaan haluaman postin ja luetaan sen silloin, kun asiakkaalle parhaiten sopii. Netpostiin voidaan vastaanottaa laskuja, palkkalaskelmat tai vaikka laboratoriotulokset ajasta ja paikasta riippumatta;
  • osoitekirja on palvelu, jonka avulla kaikki nimet, osoitteet ja muut yhteystiedot ovat asiakkaan käytössä, jos lähetetään kirjettä tai pakettia Posti palveluissa;
  • jos osoite on muuttamassa, pitää aina ilmoittaa siitä Postia heti, kun sitä tiedetään. Se varmistaa, että posti tulee perille eikä tule mitään ongelmia. Tehdä ilmoituksen osoitteenmuutoksesat voidaan nopeasti lomakkeessa, jonka löydetään verkkosivulla posti.fi/henkiloasiakkaat/palvelut
  • OmaPosti mobiilisovellus. Erittäin mukava ja helppo tapa koota kaikki laskut ja muut tiedot yhteen paikkaan. Tässä sovelluksessa on mahdollista seurata paketteja ja maksaa laskuja, jos ollaan Osuuspankin asiakas. OmaPosti sovelluksessa voidaan seurata pakettien kulkua ja se muistuttaa, kun pakettia pitää ottaa;
  • Posti tarjoa asiakkaille käyttää alennuskoodit ostoksiin. Tutustua kaikkiin ehdotuksiin ja tarkista uudet alennukset voidaan sivulta alennuskoodit.posti.fi

Mihin kysymyksiin voi saada vastauksia Posti asiakaspalvelu navulla?

Asioiminen Postin kanssa on helppoa ja selkeää, kun monta asiaa voidaan helposti hoitaa verkossa tai palvelupisteissä. Mutta mikäli tulee joku kysymys, tai tarvitaan apua ja neuvontaa, asiakaspalvelu on aina valmis auttamaan ja vastaamaan kysymyksiin, esim. sellaisiin:

  • kuinka voidaan seurata lähetyksen?
  • onko mahdollista lähettää paketin ulkomaille?
  • kirje ei saapunut perille, mistä voidaan tietää miksi?
  • saako muuttaa tietoja jo lähetetystä paketista?
  • miksi pitää ilmoittaa, jos osoite muuttuu?
  • onko mahdollista peruuta posti ohjauspalvelu?
  • saako käyttää postimarkka vielä kerran?
  • mitä voidaan tehdä mobiilisovelluksessa?

Vastaukset näihin ja moniin muihin kysymyksiin saadaan Posti asiakaspalvelusta, riippumatta siitä, millä tavalla otetaan yhteyttä: puhelimella, verkkopalveluilla tai Posti chatissa. Posti tarjoa nopeimmat ja helpoimmat ratkaisut asiakkaille milloin ja missä tahansa.

23 Comments

  1. juha Kalenius

    Tervehdys …kysyisin postin kulusta Thaimaahan . Kuinka toimii tällä hetkellä ja kuinka kauan arvioidaan olevan matkalla.

    Reply
  2. sami gynther

    lähetys RL345906124EE on mennyt väärään postitoimipaikkaan inkooseen. oikea postitoimipaikka olisi 00270 helsinki. Tarkemmin linnakoskenkadun posti helsingissä

    Reply
    • Janne vaahtera

      Moneltako smart posti paketit lähtevät sastamalan häijääseen tampereelta

      Reply
  3. Joona

    Kuinka kauan menee että rahat ovat tilillä postiennakko paketin kun lähettää niin siitä hetkestä kun ostaja hakee paketin.

    Reply
  4. Anssi

    Hei.mulle tuli viesti että ois paketti mäntsälän prismasa.ei oo.asun raahesa.

    Reply
  5. Markku Näätänen

    Hei olen saanut lähettäjältä tiedon että pakettini RV393558605CN on noudettavissa postin palvelupisteestä. Postin pakettien seurannasta katsoin tuolla lähettäjän ilmoitamalla seurantanumerolla niin paketti on noudettavissa postin pisteessä Prisma Lielahti Tampere mutta kun toimitusosoitteeni on kumminkin: Markku Näätänen Sienestäjänkatu 2 A3 11130 Riihimäki!
    Mitäs nyt meinaatte tehdä?

    terv. Markku Näätänen

    Reply
    • Ali

      Hei! Onko voi lähedä paketti Iraniin?

      Reply
  6. Mona Aho

    Hei,
    nyt olen todella pettynyt postiin ja koko asiakaspalveluun joka huononnetaan jatkuvasti ja joka todellakaan ei ole asiakaspalvelua ystävällinen. Olen henkilö joka tilaan paljon postitse ja lähetä paljon postite, yksityishenkilö kylläkin ja juuri sen takia tämä on tärkeä.
    Teen paljon projekti töitä ja on pakko tilata joskus painavia paketteja töitäni varten( juu joskus kotikuljetuksella) ja itsellenikin ja ei ole oma autoa.
    Tällä viikolla tilasin 3 eri tuotetta ja pyysin Hakaniemeen S- markettiin postilokeroon.. nyt ilmeisesti täynnä kaikki lokerot Hakaniemssä ovat täynnä ja pakettini pitää hakea REDISTÄ K- marketistä?????!!!!!!
    Miten H-ssä saan kannettuna pakettini metroon ja kotiin (3 linja).. elikkä nyt metrolla Rediin ja Kalasatamaan ja sitten taksilla kotiin!!!!…. no niin sehän on edullista!!!! Ja kätevää….. niinkö?????? Nyt oli sen verran kokoinen paketti että olisi sujuvasti voinut hakea sen Hakaniemestä…ja jaksanut kantaa sen lyhyen matkan…
    Miten tämä teidän asiakaspalvelut ihan oikeasti toimii.
    Miten sen voi olla Suomessa näin surkea??
    Miksi vanhat ihmiset, firmat…y m pitää hakea pakettinsa ympäri Helsingin rajamailta??
    Miten se jatkuvasti tuntuu että se on kaikkea muuta kun edistävää asiakaspalvelua ??????
    Nyt joudun maksamaan sen taksin Kalastamasta kotiin saadakseen tavarani ja sitten laskuttaa projektista enemmän…
    Voi vittu ihan suomeksi, en kirjoita ruotsiksi koska en usko että joku hallitsee sen kielen edes kunnolla!!!!!
    Tiedättekö lainkaan mitä teette????
    Enemmän päälliköitä pois ja osingot pois kokonaan, niin ei Posti olisi tällaisessa jamassa……

    Harvoin suutun näin lahjakkaasti mutta nyt on mitta ihan täysin …. Pitääkö minun lopettaa tilaaminen netistä kokonaan , no sehän edistää minun työprojektit, ja palkansaaminen… harrastukset y m

    Jos tämä meni nyt väärille henkilöille niin viekää eteenpäin.. ei ole vallan helppoa löytää sivustosta oikea paikka minne lähettää valituksia ( tai ruusuja jos olisi tarpeen.

    Reply
  7. Tarja Salonen

    En saa lähetysvahvistusta sähköpostiini. Helposti-koodista otin onneksi kuvan: F2F9C4
    Lähetystunnus olisi kiva saada.

    Reply
  8. Tuula Tiirikainen

    Miksi paketti viedään kauvemmaksi postiin kun samassa talossa jossa asun on pakettiautomaatti. Aina sama vastaus toimitamme lähinnä vapaana olevaan postiin. Luulisi että on järkrvämpää toimittaa siihen missä asikas asuu kun siinä on pakettiautomaatti eikä viedä kilometrien päähän. Ymmärrän jos tämä tapahtuu joskus mutta aina sama, miten jatkuvasti voi olla lähi automaatti täynnä.

    Reply
  9. Kari Hirvonen

    Kuka idiootti teillä on keksinyt paketin noutopaikaksi Utön 21740.
    Sinne on 50 km veneellä yhteensuuntaan. Lähin noutopaikka on 21710 Korppoo. Oma postinumeroni on 21750.
    SP062735497FI.

    Niin hullu en ole etten ikimaailmassa hae pakettia Utöstä.
    Tämä ei ole eka kerta – viime jouluna pari pakettia Houtskariin, ja Utöseen ennenkin.

    Eikö reillä kukaan osaa maantietoa ?

    Reply
  10. jaakko laakso

    paketti on ollut nyt ulkomaan terminaalissa yli kuukauden eikä mitään tapahdu UJ252985442CN

    Reply
  11. Seppo Salminen

    Mihin voi antaa palautteen nykyisten (nuorten?) postinjakajien pahasta tavasta pistää lehdet ja kirjeposti sisäkkäin ennen kuin pudottaa kasan asiakkaan postiluukkuun. Aika monta kertaa on meinannut jäädä lehden väliin piiloutunut kortti tai kirje huomaamatta. Vanhemman polven kantajat pudottivat postin eriteltynä, mutta nämä nuoremmat ovat ilmeisesti jääneet vaille ohjeistusta. Muistaakseni joskus oli postin periaate toimia niin, ettei pistetä asioita sisäkkäin.

    Reply
  12. outi laakkonen päiväkoti sateenkaari

    Hei!
    Mistä saan päiväkodin “postinkeskeytys”-postin?
    Uuraantie 14 a, 02140 Espoo vanha osoite uusi on Ruukinrannantie 21 A, 02600 Espoo

    Reply
  13. Mikko

    Sivun tekstiä lueskellessani taitaa tämäkin “palvelu” olla siirretty Intiaan konekielikäännettäväksi…

    Kiitos paketista, jonka sain Espooseen, tuossa 100m päässä on kaksi noutopistettä, mutta joku päätti viedä lähetyksen 20 km päähän Soukkaan, lähetyksen postinumero osoittaa tähän kivenheiton päähän. Miksi pakettini on arvottu hevonkuuseen?

    Reply
  14. Liisa Jääskeläinen

    Huomenta
    postien netissä olevat puhelinnumerot eivät ole käytössä ( Kuopio)

    Reply
  15. Marianne Jalonen

    Asiakkaamme odottaa postipakettia Porissa. Paketti seikkaillut Ruovedellä ja nyt Tampere-Pirkkala välillä.
    JJFI62626720040111096

    Reply
  16. Matti Patana

    Ostin 5.11 5 lähetyksen sarjapaketin josta yhden olen lähettänyt ja nyt ei enää hyväksy muita koodeja. Mikä vikana? Tilausno 6292212

    Reply
  17. Kalevi Saarelainen

    Jos postiennakkolähetyksen lähettäjä sopii saajan kanssa lähetyksen noutamisesta postikonttorista, niin on törkeää Postilta lähettää lähetys noudettavaksi toisen kaupungin osan automaatista. Kaikki saajat eivät ole älykännykällä varustettuja!

    Reply
  18. Arja Koli

    Lähetin 17.1.2021 tullatun kirjeen Britanniaan. Keravan posti sanoi sen olevan perillä 3 arkipäivän jälkeen. Ei ole vieläkään. Mistä voi kysellä?

    Reply
  19. Nina

    Hei, Tilaan paljon verkkokauppojen kautta tarvitsemiani tavaroita ym ( samoin tietysti kuin useat muutkin tällä hetkellä). Tilaan lähetykset lähes aina smartpost automaattiin, MUTTA koska ne ovat ilmeisesti niin täysiä, paketit ohjautuvat varsin usein varsinaiseen postitoimipaikkaan n. 10 km päähän. MIKSI paketteja ei voida ohjata lähellä olevaan toiseen smartpost – automaattiin vaan automaattisesti postin toimipaikkaan? En voi mitenkään uskoa, että kaikki kolme S-market, Lidl, K-market automaatit ovat kaikki täynnä juuri sillä hetkellä..Lisäksi tästä aiheutuu aina vähintään vuorokauden viive toimitukseenne. Jos teillä olisi järjestelmä, joka mahdollistaisi sujuvasti toiseen automaattiin ohjaamisen, olisi se paljon asiakasystävällisempää noudon kannalta ja myös nopeuttaisi toimitusta ( ja koko prosessia). Toivottavasti saatte tähän parannusta pikaisesti !

    Reply
  20. Katriina Pallas

    Miksi postipakettini meni väärään postiin? Olin tilannut sen 50 metrin päässä sijaitsevaan
    K-Marketiin. ,johon 00530 posti menee ja minulla on omapostissa määritelty sama posti postilähetyksiäni varten. Nyt saan ilmoituksen, että pakettini on K-Market Redissä. jonne on 2 km ja jonne 1.3. lukien 00580 posti on mennyt. Olen riskiryhmään kuuluva ihminen, enkä halua mennä ostokeskukseen etsimään missä posti sijaitsee. Olen todella suuttunut.

    Sivuilla mainostetaan, että hyvä yhteydenottotapa on Chat – mutta missä se on. Ei ole linkkiä koko sivulla. Sekin ärsyttää

    Reply

Submit a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Call Now ButtonPuhelutiedot