Posti chat on yksi nopeimmista tavoista olla yhteydessä Posti asiakaspalveluun

Posti on suomalaisten avustaja

Posti on Suomen johtava posti- ja logistiikkayritys. Se hallitsemme asiakkaiden jokapäiväistä elämää tarjoamalla laajan valikoiman posti-, logistiikka-, rahti- ja verkkopalveluja. Yrityksellä on Suomessa laaja kattavuus ja Posti vierailee noin kolme miljoonaa kotitaloutta ja yritystä joka arkipäivä. Posti on läsnä jokaisessa kunnassa Suomessa ja palvelupisteen määrä on yli 1 500.

Yhtiöllä on liiketoimintaa 11 maassa: Suomi, Norja, Viro, Yhdysvallat, Latvia, Ruotsi, Liettua, Puola, Saksa, Sveitsi ja Venäjä. Sillä Posti asiakaspalvelu palvele asiakkaita ei vain Suomesta, mutta muista maista kuin. Posti chat on tullut suosituimmaksi tavaksi ottaa yhteyttä asiakaspalveluun.

Mitkä palveluita Postin asiakkaat saavat?

Postin liiketoiminta koostuu jakelu palveluista, verkkokaupan palveluista, kattavista toimitusketju ratkaisuista, kuten varastointi- ja sisälogistiikka palveluista sekä monipuolisista kuljetuspalveluista yrityksille ja yhteisöille, kuten elintarvike logistiikkaa ja rahtipalveluja. Lisäksi Posti tarjoaa monenlaisia digitaalisia palveluja, globaaleja ohjelmistoratkaisuja sekä koti- ja hoitopalveluja.

Postin toimintamme on jaettu neljään eri liiketoiminta ryhmään:

 

Posti yhteystiedot auttavat henkilöasiakkaille saada apua mahdollisimman mukavalla tavalla

Mikäli asiakkaat tarvitsevat apua, asiakaspalvelu on aina valmis auttamaan. Vastaukset moniin kysymyksiin on mahdollista saada verkkosivulta, mutta jos tarvitaan esimerkiksi seurata lähetyksen tai muuttaa osoitteen, pitää ottaa yhteyttä palveluun.

Muutamat tavat ottaa yhteyttä on luotu, jotta jokainen asiakas voisi valita paremman ja mukavin tavan.

Postin asiakaspalvelu tarjoa neuvonta yrityksille muutamalla yhteys kanavalla

Posti palvelee monta yrityksiä ja niiden tarpeet ovat vähän erilaisia kuin henkilöasiakkaiden, Posti yritysasiakaspalvelu tarjoa apua ja ammattimaista neuvonta yritysasiakkaille. Jos ollaan yrityksen edustaja ja pitää ottaa yhteyttä asiakaspalveluun yrityksen nimellä, käytä Posti yhteystiedot yrityksille:

Seura Postia sosiaalisessa mediassa

Monet ihmiset tykkäävät seurata yrityksiä sosiaalisessa verkossa, kun se on niin helppoa ja on mahdollista aina olla yhteydessä. Postilla on omat sivut siinä mediassa, joissa on mukava lukea uutisia, tutustu uusiin palveluihin ja tuotteisiin tai vaikkapa saada apua. Seura Posti:

Posti chat on helpoin ja nopein tapa saada vastauksia

Chat on todella helppo ja moderni tapa saada vastauksia tai apua. Tämän  Postin asiakaspalvelun keinon avulla voidaan sekä kysyä mitä häiritsee, että tietää lisää palvelusta tai tuotteesta, hoitaa asiat tai saada neuvontaa.

Henkilöasiakkaat voivat avata chat kirjoittamalla nimeä ja sähköpostia, sitten se avautuu ja saa keskustella. Chatissa voidaan saada apua esimerkiksi seuraavissa tilanteissa:

Yritysasiakkaat avattaessa chattia voivat valita mielenkiintoisen kysymyksen tai kirjoittaa oman. Esimerkiksi sellaisiin kysymyksiin saadaan vastausta:

Onko Posti puhelinnumero ainoa tapaa hoitaa asiat, tai on mahdollista asioida verkossa?

Posti on aina muutamassa ja yrittää liikkua ajan mukaan. Kun maailma muuttuu digitaaliseksi ja enemmän ja enemmän ihmisiä valitsevat asiointi verkossa, Posti tarjoa muutama palvelua verkossa, jotka helpottavat elämää ja tekevät se mukavammaksi.

Mihin kysymyksiin voi saada vastauksia Posti asiakaspalvelu navulla?

Asioiminen Postin kanssa on helppoa ja selkeää, kun monta asiaa voidaan helposti hoitaa verkossa tai palvelupisteissä. Mutta mikäli tulee joku kysymys, tai tarvitaan apua ja neuvontaa, asiakaspalvelu on aina valmis auttamaan ja vastaamaan kysymyksiin, esim. sellaisiin:

Vastaukset näihin ja moniin muihin kysymyksiin saadaan Posti asiakaspalvelusta, riippumatta siitä, millä tavalla otetaan yhteyttä: puhelimella, verkkopalveluilla tai Posti chatissa. Posti tarjoa nopeimmat ja helpoimmat ratkaisut asiakkaille milloin ja missä tahansa.

24 Responses

  1. Tervehdys …kysyisin postin kulusta Thaimaahan . Kuinka toimii tällä hetkellä ja kuinka kauan arvioidaan olevan matkalla.

  2. lähetys RL345906124EE on mennyt väärään postitoimipaikkaan inkooseen. oikea postitoimipaikka olisi 00270 helsinki. Tarkemmin linnakoskenkadun posti helsingissä

  3. Kuinka kauan menee että rahat ovat tilillä postiennakko paketin kun lähettää niin siitä hetkestä kun ostaja hakee paketin.

  4. Hei, Osaatteko ystävällisesti sanoa miksi yrityksellemme Helsinkiin
    ulkomailta saapuvat paketit viedään nykyisin Tampereen
    kautta Helsinkiin?

    Tässä kaksi esimerkkiä:
    https://www.posti.fi/fi/seuranta#/lahetys/CT660518156NO
    https://www.posti.fi/fi/seuranta#/lahetys/CT660512459NO

    Asiakkaamme joutuvat tällä tavalla odottelemaan
    maksamiaan tuotteita yhden ylimääräisen päivän.

    Ystävällisin terveisin

    Pirjo Helvola
    Hellink Oy
    050-3376624

  5. Hei olen saanut lähettäjältä tiedon että pakettini RV393558605CN on noudettavissa postin palvelupisteestä. Postin pakettien seurannasta katsoin tuolla lähettäjän ilmoitamalla seurantanumerolla niin paketti on noudettavissa postin pisteessä Prisma Lielahti Tampere mutta kun toimitusosoitteeni on kumminkin: Markku Näätänen Sienestäjänkatu 2 A3 11130 Riihimäki!
    Mitäs nyt meinaatte tehdä?

    terv. Markku Näätänen

  6. Hei,
    nyt olen todella pettynyt postiin ja koko asiakaspalveluun joka huononnetaan jatkuvasti ja joka todellakaan ei ole asiakaspalvelua ystävällinen. Olen henkilö joka tilaan paljon postitse ja lähetä paljon postite, yksityishenkilö kylläkin ja juuri sen takia tämä on tärkeä.
    Teen paljon projekti töitä ja on pakko tilata joskus painavia paketteja töitäni varten( juu joskus kotikuljetuksella) ja itsellenikin ja ei ole oma autoa.
    Tällä viikolla tilasin 3 eri tuotetta ja pyysin Hakaniemeen S- markettiin postilokeroon.. nyt ilmeisesti täynnä kaikki lokerot Hakaniemssä ovat täynnä ja pakettini pitää hakea REDISTÄ K- marketistä?????!!!!!!
    Miten H-ssä saan kannettuna pakettini metroon ja kotiin (3 linja).. elikkä nyt metrolla Rediin ja Kalasatamaan ja sitten taksilla kotiin!!!!…. no niin sehän on edullista!!!! Ja kätevää….. niinkö?????? Nyt oli sen verran kokoinen paketti että olisi sujuvasti voinut hakea sen Hakaniemestä…ja jaksanut kantaa sen lyhyen matkan…
    Miten tämä teidän asiakaspalvelut ihan oikeasti toimii.
    Miten sen voi olla Suomessa näin surkea??
    Miksi vanhat ihmiset, firmat…y m pitää hakea pakettinsa ympäri Helsingin rajamailta??
    Miten se jatkuvasti tuntuu että se on kaikkea muuta kun edistävää asiakaspalvelua ??????
    Nyt joudun maksamaan sen taksin Kalastamasta kotiin saadakseen tavarani ja sitten laskuttaa projektista enemmän…
    Voi vittu ihan suomeksi, en kirjoita ruotsiksi koska en usko että joku hallitsee sen kielen edes kunnolla!!!!!
    Tiedättekö lainkaan mitä teette????
    Enemmän päälliköitä pois ja osingot pois kokonaan, niin ei Posti olisi tällaisessa jamassa……

    Harvoin suutun näin lahjakkaasti mutta nyt on mitta ihan täysin …. Pitääkö minun lopettaa tilaaminen netistä kokonaan , no sehän edistää minun työprojektit, ja palkansaaminen… harrastukset y m

    Jos tämä meni nyt väärille henkilöille niin viekää eteenpäin.. ei ole vallan helppoa löytää sivustosta oikea paikka minne lähettää valituksia ( tai ruusuja jos olisi tarpeen.

  7. En saa lähetysvahvistusta sähköpostiini. Helposti-koodista otin onneksi kuvan: F2F9C4
    Lähetystunnus olisi kiva saada.

  8. Miksi paketti viedään kauvemmaksi postiin kun samassa talossa jossa asun on pakettiautomaatti. Aina sama vastaus toimitamme lähinnä vapaana olevaan postiin. Luulisi että on järkrvämpää toimittaa siihen missä asikas asuu kun siinä on pakettiautomaatti eikä viedä kilometrien päähän. Ymmärrän jos tämä tapahtuu joskus mutta aina sama, miten jatkuvasti voi olla lähi automaatti täynnä.

  9. Kuka idiootti teillä on keksinyt paketin noutopaikaksi Utön 21740.
    Sinne on 50 km veneellä yhteensuuntaan. Lähin noutopaikka on 21710 Korppoo. Oma postinumeroni on 21750.
    SP062735497FI.

    Niin hullu en ole etten ikimaailmassa hae pakettia Utöstä.
    Tämä ei ole eka kerta – viime jouluna pari pakettia Houtskariin, ja Utöseen ennenkin.

    Eikö reillä kukaan osaa maantietoa ?

  10. paketti on ollut nyt ulkomaan terminaalissa yli kuukauden eikä mitään tapahdu UJ252985442CN

  11. Mihin voi antaa palautteen nykyisten (nuorten?) postinjakajien pahasta tavasta pistää lehdet ja kirjeposti sisäkkäin ennen kuin pudottaa kasan asiakkaan postiluukkuun. Aika monta kertaa on meinannut jäädä lehden väliin piiloutunut kortti tai kirje huomaamatta. Vanhemman polven kantajat pudottivat postin eriteltynä, mutta nämä nuoremmat ovat ilmeisesti jääneet vaille ohjeistusta. Muistaakseni joskus oli postin periaate toimia niin, ettei pistetä asioita sisäkkäin.

  12. Hei!
    Mistä saan päiväkodin “postinkeskeytys”-postin?
    Uuraantie 14 a, 02140 Espoo vanha osoite uusi on Ruukinrannantie 21 A, 02600 Espoo

  13. Sivun tekstiä lueskellessani taitaa tämäkin “palvelu” olla siirretty Intiaan konekielikäännettäväksi…

    Kiitos paketista, jonka sain Espooseen, tuossa 100m päässä on kaksi noutopistettä, mutta joku päätti viedä lähetyksen 20 km päähän Soukkaan, lähetyksen postinumero osoittaa tähän kivenheiton päähän. Miksi pakettini on arvottu hevonkuuseen?

  14. Asiakkaamme odottaa postipakettia Porissa. Paketti seikkaillut Ruovedellä ja nyt Tampere-Pirkkala välillä.
    JJFI62626720040111096

  15. Ostin 5.11 5 lähetyksen sarjapaketin josta yhden olen lähettänyt ja nyt ei enää hyväksy muita koodeja. Mikä vikana? Tilausno 6292212

  16. Jos postiennakkolähetyksen lähettäjä sopii saajan kanssa lähetyksen noutamisesta postikonttorista, niin on törkeää Postilta lähettää lähetys noudettavaksi toisen kaupungin osan automaatista. Kaikki saajat eivät ole älykännykällä varustettuja!

  17. Lähetin 17.1.2021 tullatun kirjeen Britanniaan. Keravan posti sanoi sen olevan perillä 3 arkipäivän jälkeen. Ei ole vieläkään. Mistä voi kysellä?

  18. Hei, Tilaan paljon verkkokauppojen kautta tarvitsemiani tavaroita ym ( samoin tietysti kuin useat muutkin tällä hetkellä). Tilaan lähetykset lähes aina smartpost automaattiin, MUTTA koska ne ovat ilmeisesti niin täysiä, paketit ohjautuvat varsin usein varsinaiseen postitoimipaikkaan n. 10 km päähän. MIKSI paketteja ei voida ohjata lähellä olevaan toiseen smartpost – automaattiin vaan automaattisesti postin toimipaikkaan? En voi mitenkään uskoa, että kaikki kolme S-market, Lidl, K-market automaatit ovat kaikki täynnä juuri sillä hetkellä..Lisäksi tästä aiheutuu aina vähintään vuorokauden viive toimitukseenne. Jos teillä olisi järjestelmä, joka mahdollistaisi sujuvasti toiseen automaattiin ohjaamisen, olisi se paljon asiakasystävällisempää noudon kannalta ja myös nopeuttaisi toimitusta ( ja koko prosessia). Toivottavasti saatte tähän parannusta pikaisesti !

  19. Miksi postipakettini meni väärään postiin? Olin tilannut sen 50 metrin päässä sijaitsevaan
    K-Marketiin. ,johon 00530 posti menee ja minulla on omapostissa määritelty sama posti postilähetyksiäni varten. Nyt saan ilmoituksen, että pakettini on K-Market Redissä. jonne on 2 km ja jonne 1.3. lukien 00580 posti on mennyt. Olen riskiryhmään kuuluva ihminen, enkä halua mennä ostokeskukseen etsimään missä posti sijaitsee. Olen todella suuttunut.

    Sivuilla mainostetaan, että hyvä yhteydenottotapa on Chat – mutta missä se on. Ei ole linkkiä koko sivulla. Sekin ärsyttää

  20. Hei.
    Miksi Posti ei jaa Lidlin tarjouslehteä kaikkiin kotitalouksiin? Luulin, että Lidl on lopettanut niiden jakamisen kokonaan, ja tiedustelin asiaa Lidlistä. Sain sieltä vastauksen, että Postin pitää jakaa lehti kaikkii talouksiin.

Leave a Reply to Matti Patana Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Puhelutiedot